تبلیغات
facebook13 - راههای كاهش اضطراب در دانش‌آموزان و جوانان هنگام امتحان

facebook13

یك روانشناس بالینی گفت:تنفس عمیق برای كاهش اضطراب‌و نگرانی دانش‌آموزان در روزهای امتحان مفید است.

دكتر”سیروس عالی‌پور” شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تنفس عمیق با رساندن اكسیژن به مغز باعث آرام شدن سیستم عصبی شده و حافظه را تقویت می‌كند.

وی اضافه كرد: تنفس عمیق پیش از درس خواندن، امتحان و در بین ساعات درسی برای دانش‌آموزان بسیار مفید است و عادت به تكرار آن یكی از راههای درمان اضطراب و نگرانی است.

عالی‌پور اظهار داشت: چنانچه دانش‌آموز پیش از امتحان چشمها را بسته و چند نفس عمیق بكشد و خود را آرام نماید، حتی اگر سوالی را بلد نباشد می‌تواند در مورد آن بنویسد زیرا حافظه توان آن را پیدا می‌كند كه تمام اطلاعات قبلی را در اختیار قرار دهد.

وی در مورد دیگر راههای غلبه بر اضطراب در روزهای امتحان گفت: نوع غذا در این زمینه موثر است، خوردن غذاهای تند و نوشابه گازدار باعث تحریك معده شده و استرس را تشدید می‌كند و در مقابل خوردن دوغ و عرقیات بویژه عرق نعناع، بیدمشك و كاسنی توصیه می‌شود.

این روانشناس افزود: دانش‌آموزان بهتر است بازیهای رایانه‌ای را در روزهای امتحان كنار بگذارند زیرا این بازیها نگرانی فكری و اضطراب آنها را تشدید می‌كند.

عالی‌پور اضافه كرد: هر نوع رقابت و مسابقه حتی رقابتهای ورزشی به دلیل استرس‌زا بودن در روزهای امتحان برای دانش‌آموزان مضر است اما برخی ورزشها بویژه شنا به‌دلیل آرامشی كه به سیستم عصبی می‌دهد دراین ایام توصیه می‌شود.

وی گفت: یك ساعت خواب در بعد ازظهرها و به موقع خوابیدن در شب، در كاهش اضطراب و نگرانی دانش‌آموزان اثر مطلوب دارد.

این روانشناس، موسیقی آرام و بدون كلام در هنگام مطالعه و نور كافی اتاق را از دیگر عوامل موثر در كاهش اضطراب و تقویت حافظه دانش‌آموزان ذكر كرد و افزود: نور اتاق دانش‌آموز بهتر است تلفیقی از دو رنگ سفید و زرد باشد.

 

صفحات جانبی


آخرین پست ها


نویسندگان



آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :